אבחון נקודות חן – למה כל נקודה משמעותית?

סרטן תאי הבסיס – Basal Cell Carcinoma. סוג זה נראה ככתם ורוד

הגוף שלנו הוא אחד הנכסים הכי חשובים בחיים שלנו. כאשר הגוף שלנו חולה איכות החיים שלנו נפגעת והחיים שלנו יכולים אפילו להיות תחת סיכון. החיים שלנו מלאי אי וודאות וכל יום אנחנו יכולים להתמודד עם קשיים רבים. אנשים רבים מרגישים ובצדק שעולמם חרב עליהם כאשר מבשרים להם שהם חולים במחלת הסרטן. ישנם סוגים רבים של מחלת הסרטן שהיא למעשה מחלה בה תאי הגוף שלנו מכפילים את עצמם וחל עיוות באופן בו הם גדלים. אחד מסוגי סרטן העור הוא מלנומה. סרטן זה תוקף למעשה את האיבר הכי גדול בגוף האנושי – העור שלנו.

אבחון נקודות חן יכול להוות אינדיקציה ראשונה לכך שעלול להיות חשד שאנחנו חולים בסרטן העור. אבחון זה יכול משמעותי מאוד ולהציל את החיים שלנו.

אבחון נקודות חן – לשים לב לגוף שלנו…

אבחון נקודות חן זה פעולה שניתן לעשות אותה רק דרך מעקב רפואי צמוד. מעקב כולל צילום של נקודות החן שלנו ומעקב אחריהן לאורך בדיקות תקופתיות. בדיקות אלו נעשות אך ורק על ידי רופא עור מקצועי ומנוסה. רופא העור מבצע מעקב אחר התפתחות נקודות החן שלנו על ידי כך שהוא מצלם אותן ועל ידי כך שהוא בודק אותם במכשיר ייחודי המיועד לכך הנקרא דרמוסקופ. האחריות שלנו היא לשים לב לגוף שלנו וכל פעם כאשר אנחנו שמים לב לשינויים בנקודות החן שלנו או במרקם העור שלנו עלינו לפנות לרופא העור בשביל שהוא יבצע לנו בדיקה מקיפה.

אבחון נקודות חן – איך ניתן לאבחן נקודות חן?

בניגוד לדעה הרווחת של רוב האנשים גורם הסיכון המרכזי לסרטן העור זה לא חשיפה לקרני השמש, אלא מספר רב של נקודות חן– דבר אשר יכול להתפתח בהמשך לסרטן העור. אבחון נקודות חן יכול לאפשר לנו לעקוב אחר מצב העור שלנו ולדעת האם אנחנו נמצאים בקבוצת הסיכון לפתח מלנומה.

כיצד ניתן לאבן נקודות חן? כאשר אנחנו רוצים לאבחן נקודות חן אנחנו צריכים לאבחן אותן בעזרת רופא עור מומחה. רופא עור מקצועי יוכל לאבחן את נקודות החן שלנו לאורך הזמן. לאחר בדיקה ראשונית של נקודות החן שלנו נוכל לחזור לבדיקת ביקורת אצל הרופא לאחר מספר חודשים. במידה ונקודות החן שלנו ישתנו במהלך חודשים אלו הרופא יוכל להמליץ לנו האם כדאי לנו להסיר את נקודות החן שלנו בעזרת הליך כירורגי.

אבחון נקודת חן

אבחון מוקדם מציל חיים – צפה עכשיו

מאמרים נוספים

בודק...