נקודת חן שגדלה

נקודת חן שגדלה

נקודת חן שגדלה – למה זה צריך לעורר אצלנו סימני אזהרה?

הגוף שלנו הוא רגיש מאוד. ישנם שינויים שחלים בגוף שלנו שצריכים לעורר אצלנו סימני שאלה ולגרום לנו ללכת להיבדק בהקדם אצל רופא. חלק משינויים בולטים אלו יכול להיות נקודות חן שגדלות או משנות את הצורה שלהן. ריבוי נקודות חן או נקודות חן שגדלות ומשנות את הצורה שלהן כך שהן לא סימטריות יכולות להוות סימן מקדים לתחלואה בסרטן העור (מלנומה).

נקודת חן שגדלה צריכה לעורר אצלנו סימני אזהרה ולגרום לנו ללכת לבדוק האם נקודות החן שלנו שגדלו הן גידול שפיר שיכול להתפתח בהמשך למצב של סרטן ממאיר. ככל שנגלה מוקדם יותר את הסיכון שלנו לחלות בסרטן נוכל לקבל טיפול טוב יותר שימנע ממנו להתפתח ולסכן אותנו ואת איכות החיים הרגילה שלנו.

מה חשוב לדעת לגבי נקודות חן? לחץ כאן למדריך המלא

נקודת חן שגדלה – למה חשוב לשים לב אליה?

ככלל חשוב שנשים לב לכל שינוי שקורה בגוף שלנו. שינויים שונים בגוף שלנו כמו למשל עלייה או ירידה במשקל, הפרשות שונות או נשירת שיער יכולים להוות סימן אזהרה או סימן מקדים למחלות שונות. באופן דומה נקודת חן שגדלה יכולה להוות סימן לסרטן העור או לגידול שפיר שיש לנו בגוף. כאשר אנחנו שמים לב שנקודת חן שלנו גדלה אנחנו צריכים למהר ולפנות לרופא העור שלנו.

הבעיה היא שפעמים רבות בגלל שנקודות חן הן קטנות מאוד לא ניתן לשים לב לשינוי בהן עד שהוא כבר שינוי משמעותי מאוד. הפתרון הטוב ביותר לבעיה זו היא להקפיד ללכת אחת לשנה או אחת לכמה חודשים לביקורת אצל רופא העור שיסרוק באופן ממוחשב את נקודות החן שלנו. הסריקה הממוחשבת תוכל לאפשר לנו ולרופא לזהות שינויים בנקודת החן ולראות האם היא גדלה או לא.

Basal Cell Carcinoma

נקודת חן שגדלה וגילוי מקדים של סרטן העור

גילוי של נקודת חן שגדלה יכול לאפשר גילוי מהיר ומקדים של סרטן העור. אחת הסיבות העיקריות לתחלואה של סרטן העור היא ריבוי נקודות חן או שומות חריגות שגדלות או שהצבע והצורה שלהן לא רגילים. מתן תשומת לב לנקודות החן ולשומות שיש לנו בגוף יאפשר לנו לשמור על בריאות טובה יותר.

מומלץ מאוד להקפיד ללכת אחת לשנה לפחות לרופא העור בשביל שהוא יסרוק באופן ממוחשב את כל נקודות החן והשומות שלנו ויאמר לנו האם חל בהן שינוי חריג אשר מצריך התערבות רפואית כמו ניתוח או הסרה של הנקודות החשודות.

מאמרים נוספים

בודק...