מהי מלנומה שטחית?

40327847 - diagnostic form with diagnosis melanoma and pills.

מלנומה שטחית – מה זה וכיצד ניתן לאבחן את המחלה?

כאשר אנחנו מגלים שאנחנו חולים במחלה קשה או מחלה שדרך ההחלמה ממנה ארוכה ומורכבת אנחנו יכולים לחוש חרדה רבה, לחץ ומועקה. הדרך הכי טובה להתמודד עם מחלות שונות כמו מחלות לב או מחלת הסרטן היא לקבל טיפול וייעץ מרופאים מומחים. כך למשל רופא עור מומחה יכול לסייע לנו ולהעניק לנו טיפול כאשר אנחנו חולים בסרטן העור. מלנומה שטחית היא תת סוג של סרטן העור. המחלה באה לידי ביטוי בהופעה של גידולים ממאירים על העור שלנו – גידולים אלו יכולים להיות נקודות חן או שומות שהצורה שלהן חריגה. ניתן לאבחן מלנומה על ידי לקיחת ביופסיה של נקודות החן או השומות החריגות והחשודות ובדיקה האם הן גידול ממאיר או גידול שפירי.

מלנומה שטחית – כיצד ניתן לטפל במחלה?

טיפול במחלת הסרטן הוא טיפול שכולל בדרך כלל הקרנות או טיפולים כימותרפיים. לעומת זאת במלנומה אין צורך בטיפולים אלו והטיפול הוא הסרת הנגע מהעור בלבד. התאמת הטיפול למחלה מותאמת באופן אישי לכל חולה לפי המאפיינים הפיזיים שלו ולפי השלב בו גילו את המחלה שלו. כאשר אנחנו חולים במחלה כמו מלנומה שטחית (כלומר סרטן העור) סוג הטיפול שנקבל יקבע על פי השלב שבו המחלה שלנו נמצאת. כאשר המחלה נמצאת בשלבים המוקדמים שלה יכול להיות שהרופא ימליץ לנו להסיר את החלקים בעור שיש בהם גידולים סרטניים. המלצה נוספת של הרופא יכולה לכלול מעקב צמוד אחת לכמה שבועות, חודשים או שנים בהתאם למצב הרפואי.

Melanoma-Amelanotic-3-C_800x600-450x338

מלנומה שטחית – למה זיהוי מוקדם של המחלה הוא חשוב?

תמיד גילוי מקדים של מחלת הסרטן יכול להציל חיים. כאשר אנחנו מגלים מלנומה שטחית באופן מוקדם כאשר המחלה נמצאת רק בשלבים הראשונים שלה אז מהחולה יכול להיחסך הרבה מאוד סבל. ככל ששלבי המחלה מתקדמים יותר כך המחלה יותר אלימה והיא יכולה להתפשט יותר בגוף ולעבור מהעור לאיברים נוספים. זיהוי מוקדם של המחלה יכול לאפשר לכל חולה ליהנות מאיכות חיים טובה יותר והוא מצריך מהחולה לקבל טיפולים פחות חריפים (כמו למשל הקרנות או טיפולי כימותרפיה). ההתמודדות עם מחלת הסרטן היא התמודדות מעוררת כבוד והיא לא פשוטה לאף אחד. מעקב וזיהוי מוקדם של המחלה הופך את ההתמודדות עם המחלה לתהליך פשוט יותר. בסרטן העור מטפל צוות רפואי של שלם שכולל רופאי עור ורופאים אונקולוגים שתחום המומחיות שלהם הוא טיפול בסרטן.

עוד מידע על מהי מלנומה ועל גילוי מוקדם מלנומה

מאמרים נוספים

בודק...