איך ניתן לזהות שומות חשודות?

s1

בגוף שלנו רב הנסתר על הגלוי. כל יום כמעט אנחנו נחשפים למחקרים חדשים אשר אומרים לנו ממה חשוב להיזהר בשביל שלא נחלה חס וחלילה במחלת הסרטן. למרבה הצער, לעיתים מחלת הסרטן היא מחלה שאין לה מרפא מלא. כיום רוב הטיפולים הרפואיים יכולים להביא לנסיגה או הפוגה במחלה, אך לא תמיד ניתן להביא לריפוי מלא של הגוף ממנה. אחד מסוגי הסרטן המפחידים ביותר הוא סרטן העור מסוג מלנומה.

אנשים רבים חושבים בטעות שהגורם המרכזי שמביא לתחלואה בסרטן העור זה חשיפה לקרני השמש. למעשה אחד הגורמים המרכזיים שיכולים לגרום לתחלואה בסרטן העור זה ריבוי של שומות או נקודות חן. באופן ספציפי וממוקד יותר, שומות או נקודות חן שהצורה שלהן לא סימטרית או חריגה מהוות גורם מזרז ומסכן לתחלואה בסרטן העור. כאשר אנחנו מזהים שומות חשודות בגוף שלנו עלינו לפנות במהרה לרופא העור שלנו. ניתן לזהות שומות חשודות על ידי בדיקות מעקב אצל רופא עור מומחה.

שומות חשודות ודרכי הטיפול בהן

שומות חשודות הן שומות שהצורה, הצבע או ההיקף שלהן חריגים או שומות שחל שינוי בצורה, בהיקף או בגודל או בצבע שלהן בשנה האחרונה או בשנים האחרונות (קראו עוד בנושא של סימנים לסרטן העור). דרכי הטיפול בשומות אלו כוללות קודם כל זיהוי ואבחון שלהן כשומות חשודות או חריגות. רופא העור מקפיד לבצע סריקה ממוחשבת של כל השומות ונקודות החן בגוף שלנו כך שבבדיקות מעקב וסריקות ממוחשבות מאוחרות יותר הוא יכול לזהות האם חל בהן שימוש או האם הצורה שלהן השתנתה. הטיפול בשומות אלו כולל ברוב המקרים הסרה שלהן ושליחה שלהן לבדיקת ביופסיה בשביל לוודא שהן מהוות גידול שפיר ולא גידול ממאיר. המשך הטיפול בשומות נעשה בהתאם לתוצאות של הביופסיה והממצאים שלה.

שומות חשודות או איך חשדנות יכולה להציל את החיים שלנו?

פעמים רבות רופאים ואנשי רפואה מנסים להרגיע את החרדה, החששות והחשדנות שלנו. בכל מה שקשור לנקודות חן ושומות משתלם מאוד ולא מזיק לגלות חשדנות בריאה. חשדנות בנוגע לצורה של נקודות החן או השומות שלנו יכולה לאפשר לנו לשים לב לשינויים בהן. ככל שנהיה חשדניים יותר כך יהיה לנו קל יותר לזהות נקודת חן או שומה שחל בה שינוי קטן או שינוי קיצוני. חשדנות זו יכולה להיות מה שיוביל אותנו לזיהוי מוקדם של סרטן העור – דבר אשר יכול בסופו של דבר להציל את החיים שלנו ולמנוע מאתנו סדרה של טיפולים מאוד לא נעימים.

אבחון מוקדם מציל חיים – צפה עכשיו

שומות חשודות

מאמרים נוספים

בודק...