אבחון מוקדם של סרטן העור – לא מה שחשבתם!

48953622 - illustration of skin cancer flat design concept with icons elements

מחלת הסרטן היא מחלה שמי שחולה בה יכול להרגיש ובצדק חרדה רבה. כאשר אנחנו רוצים להתמודד באופן הטוב ביותר שאפשר עם מחלת הסרטן עלינו להיות מודעים לסכנות שלה וגם לסיכוי ההחלמה ממנה. פעמים רבות אבחון מוקדם של המחלה יכול לאפשר להמשיך לחיות למרות החולי באיכות חיים גבוהה. סיכויי ההחלמה מהמחלה כאשר מגלים אותה באופן מוקדם הם טובים יותר והם כוללים בדרך כלל הסרה פשוטה של הנגע ומעקב תקופתי אחת לכמה חודשים.

אבחון מוקדם של סרטן העור יכול פעמים רבות לאפשר לנו להחלים מהר יותר מהמחלה. האבחון המוקדם של המחלה נעשה על ידי מעקב תקופתי אודות הצורה וההיקף של נקודות חן ושומות שיש לנו. כאשר יש שינוי בהיקף או בצורה של נקודות החן או השמות שלנו עלינו לעשות ביופסיה ולוודא שהן לא סרטניות.

לקריאה אודות: תסמינים לסרטן העור, כנסו לפה.

אבחון מוקדם סרטן העור – בעזרת רופא עור מקצועי ומנוסה

כל רופא עור מקצועי ומנוסה ימליץ לנו לעבור בדיקות לשם אבחון מוקדם סרטן העור. אבחון מוקדם של המחלה נעשה על ידי מתן תשומת לב לשינויים שחלים בצורה, בגודל, בהיקף, בצבע או בסימטריה של נקודות חן ושומות שיש לנו בגוף. רופא עור מקצועי סורק באופן ממוחשב בעזרת מכשירים רפואיים כמו דרמוסקופ את נקודות החן והשומות שלנו ואז קל לו יותר לזהות שינויים במאפיינים שלהן. כל שינוי בנקודת חן או בשומה יכול להעיד על כך שהיא הפכה להיות גידול ממאיר. ניתן להסיר את הגידול ולמעשה את השומה או את נקודת החן בעזרת ניתוח פשוט שלרוב מתבצע אך ורק על ידי הרדמה מקומית. הסיכון של שומות או נקודות חן מגודלות הוא שהן עלולות להתפתח בעתיד למלנומה – סרטן עור ממאיר.

אבחון מוקדם של סרטן העור – למה כל נקודת חן חשובה?

אבחון מוקדם של סרטן העור יכול לסייע לנו לקבל טיפול טוב שיהפוך את סרטן העור שלנו לדבר שקל יותר להתמודד אתו. ככל שמגלים מוקדם יותר את הסרטן כך הוא פחות אלים ופחות חריף ואז הוא דורש טיפול פחות חריף בהתאם. כאשר אנחנו רוצים לגלות סרטן עור בשלבים המוקדמים שלו אנחנו צריכים לשים לב לכל נקודת חן שיש לנו בגוף. ככל שיש לנו יותר נקודות חן וככל שהצורה של רובן היא לא סימטרית או חריגה כך חשוב יותר שנבדוק אותן – כי הן מעלות את רמת הסיכון שלנו לחלות בסרטן העור שיהיה ממאיר.

מיפוי שומות ממוחשב

מאמרים נוספים

בודק...